Tips voor perfecte krullen [super handig, echt lezen!]

Re: Tips voor perfecte krullen [super handig, echt lezen!]

Berichtdoor llleonie73 » 24 apr 2014 22:09

Ik kan iedereen arganolie aanraden! In vochtig haar aanbrengen en in vlechtje stoppen.. Volgende dag los, nat maken spul erin en hophop super mooie glanzende krulletjes! +gevoed haar.. En super zuinig in gebruik eem drupje is genoeg!
Je kan nu op een website "gratis" proefflesje aanvragen voor een euro ofzo!
Ik wil nooit weer anders..
Wel heb ik nog altijd problemen met dag 2.. Dus neem ik elke dag mijn haar maar mee als ik douche..
llleonie73
.
.

Berichtdoor Essy » 06 jun 2014 22:44

Ik heb de no poo methode een half jaar geprobeerd, met verschillende producten, maar de kapper zei dat mijn hoofdhuid heel vet was en de eerste centimeter en de hoofdhuid was zwaar geïrriteerd. Was nu weer een bijna een half jaar met sulfaatvrije shampoo, maar het pluist en de krullen zakken uit.

Heeft iemand een oplossing?
Jamaican castor oil, arganolie en kokosolie geprobeerd, maar niks helpt.
Ik verf mijn haar wel, want ik ben al voor een groot deel grijs
Essy
.
.

Berichtdoor Nemurin » 15 jun 2014 22:38

Wat raar Essy! Eigenlijk zou de no poo methode je hoofdhuid en je haar gezonder moeten maken! Ik kan er zelf zo niets op verzinnen want ik had niet eens die overgangsperiode waarin mijn hoofdhuid zich moest aanpassen aan de no poo methode, vreemd genoeg.

Ik zit erover te denken om een andere gel te gebruiken, maar er moet wel een behoorlijke hold in.
Mijn haar droogt namelijk erg traag en dan zit ik dus de halve dag met keiharde gelkrullen. Dan word ik te ongeduldig en ga ik ze alvast kapot scrunchen terwijl het nog maar half droog is, gevolg: pluis.
Ik meen dat er ook wel gel is met goeie hold die niet te hard wordt, vooral voor deze methode, maar heeft iemand ervaring met bepaalde merken? :)
Nemurin
.
.

Berichtdoor Klavertje » 24 dec 2014 17:20

Hi Allemaal,

Weer na lange tijd bericht van mij. Ik was een tijdje met de methode opgehouden maar toch weer begonnen
en het krult weer mooi ( na lange tijd pluis ;-))

Nu is de gel die ik altijd gebruikte niet meer te koop:
https://www.drogist.nl/loreal-mineral-i ... t=default1
Loreal Mineral Invisi Fx Gel Strong 150 ml

IK had alleen super strong maar die is er ook niet meer.

Is er iemand van jullie die een goede vervanging hiervoor weet?

Ben reuze benieuwd want met krullend haar voel ik m wel wat beter :-)
Type 2c / Density high/ Medium tot low porosity / Width coarse (of medium?)/ elasticity normal
Klavertje
.
.

Berichtdoor Nemurin » 26 jan 2015 13:35

Klavertje, ik werd dat keiharde van de gelkrullen op een gegeven moment een beetje zat, dus ik gebruik nu Kinky Curly Curling Custard. Erg fijn spul, maar je moet wel even zoeken op internet om het te kunnen krijgen helaas. Je doet er gelukkig lang mee, met zo'n pot, en ook voor mijn achterlijke debiele extreme krulletjes is het prima!
Wel daarnaast nog je leave-in etc. gebruiken.

Wat mij op het volgende brengt...

WIE HELPT MIJ met leave-in/styling spul?
Ik kan echt NIKS vinden meer dat ik fijn vind. Ik gebruik als wasconditioner nu gewoon die Andrélon Puur, dat is heel fijn spul.

Maar ik heb geen leave-in en geen styling product en met mijn haar (extreem veel pluis, super kleine krulletjes, beetje tussen 3b en 3c haar in) heb ik dat echt wel nodig. Ik heb nu Cantu want dat is lekker goedkoop te krijgen op krullenenzo.nl maar ik vind de geur smerig en het laat op een gegeven moment echt een vieze laag op mijn haar achter die klontert als ik het onder de douche met conditioner wil wassen.

Zwaar gefrustreerd nu dus... Mijn haar gaat echt hard zweven en pluizen van kokos-producten, dus dat is ook geen optie.

Wie o wie weet een goeie fijne leave-in en evt. styling creme waar ik geen fortuin aan kwijt ben? :(
Nemurin
.
.

Berichtdoor GreenCurls » 10 apr 2015 00:10

Halloa Ladies,

Hele lange tijd geleden dat ik hier geweest ben zeg, ben inmiddels alweer 6 maanden gestopt met CGM en toch maar shampoo gaan gebruiken. Mijn haar vind het steeds 2-3 maanden leuk en dan krijg ik enorm veel last van roos, vet haar en haaruitval =O Dus toch maar shampoo gaan gebruiken maar na het douchen wel een leave in en gel gebruiken...

Mijn krullen vallen tussen 3a en 3b in.

Klavertje (Beetje late reactie)
Ik gebruik zelf de gel van Wella en dan New wave extra strong (wet look) rode tube met paarsige letters?! Die vind ik superfijn als laatste stap in mijn hair care routine. en als mijn haar is opgedroogt scrunch ik de echt harde krullen eruit en dan heb ik strakke zachte krullen!!! een aanrader dus..

Nemurin:
Heb zelf ook dat probleempje, ik gebruik nu zo'n half jaartje de Kinky Curly knot today maar ik vind het eerlijk gezegd vrij prijzig. Het ontklit nauwelijks bij mij maar opzich is het een redelijk fijne leave in conditioner..

Ik zou wel graag weer willen beginnen met de CGM maar het lijkt echt een prijzige grap te worden met al die wisselende samenstellingen bij de drogisten en hun producten, en mijn haaruitval daarnaast vindi k ook niet zo fijn wil mijn krullen juist behouden niet verliezen! Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem? misschien tips o.i.d.?
GreenCurls
.
.

Vorige